Over ons FAQ Contact
Zoek direct op bestemming of hotelnaam   

Home        Faq

  Terug

FAQ


Op deze pagina vindt u antwoorden op vragen die ons veel worden gesteld. Om het u gemakkelijk te maken hebben wij de vragen zoveel mogelijk in verschillende rubrieken opgenomen.


ALGEMEEN



    Wat is een voordeelkamer / op=op kamer / lowcost-kamer?
Een groot aantal reisorganisaties bieden voordeelkamers aan. Kamers voor een extra scherpe prijs. Alleen voor de snelle beslissers, want de voorraad is beperkt. De faciliteiten in deze voordeelkamers zijn in de meeste gevallen hetzelfde als die van het goedkoopst aangeboden accommodatie-type in de betreffende accommodatie, tenzij anders aangegeven. De ligging en uitstraling van deze kamers kunnen minder gunstig zijn dan van de 'gewone' kamers.
    Kan ik een kinderbedje reserveren?

Vaak beschikken hotels en appartementencomplexen over kinderbedjes- en stoeltjes. Aangezien deze slechts beperkt aanwezig zijn, dient u deze reeds bij boeking door te geven (voor het gereed staan bij aankomst kunnen wij echter geen verantwoordelijkheid nemen). Eventuele kosten dient u ter plaatse af te rekenen.

    Wat is het verschil tussen een preferentie en een essentie?
Het opgeven van een preferentie is vrijblijvend. U bent er nooit zeker van dat uw voorkeur gerealiseerd kan worden. Als een voorkeur zo belangrijk voor u is dat het al dan niet boeken van een reis er van afhangt, dan gaat het om een essentie en niet om een preferentie. Het is gebruikelijk dat er voor het aanvragen van een essentie kosten worden doorberekend, maar daar staat tegenover dat u, mits de essentie-aanvraag akkoord komt, datgene krijgt waar u om heeft gevraagd. Indien de reisorganisatie de essentie niet kan bevestigen kunt u meestal de reservering kosteloos annuleren.
    Ik neem een rolstoel / rollator mee:
Indien u of één van uw medereizigers een rolstoel of een rollator mee wil nemen, dan dient u dit bij boeking door te geven. Op de luchthaven kan eventueel de benodigde assistentie worden aangevraagd. Niet alle accommodaties zijn rolstoelvriendelijk. Wel beschikken de meeste hotels over rolstoelvriendelijke kamers. Deze kunnen veelal als een essentie worden aangevraagd.
    Diëten
Indien u een dieet volgt kan het reisbureau dit doorgeven als preferentie. Het kan zijn dat er ter plaatse extra kosten voor worden berekend.

    Zoek uw kantoor
Zoek uw kantoor
    Handige links
ANVR
Reisdagboek
Reisinformatie
Toon meer...
ANVR
Copyright © 2013-2014
 
KeepAlive